Thursday, October 28, 2010

Excursie in Venetia

Am sa va povestesc despre excursia mea de o saptamana din Venetia (ma rog din Europa). Am fost intr-o excursie oroanizata de profesorul meu de geografie, Contiu Hadrian. A fost minunat am vizitat multe locuri frumoase. A stiut domn`profesor ce sa ne arate.

Am plecat din Tirgu-Mures pe la 4 jumatate dimineata, ca sa ajungem in Austria dupamasa si sa putem vizita centrul Vienei. A fost scurt da` a meritat. Am vazut multe statui de amploare si bineinteles biserica in stil neo-gotic.



A II-a zi dimineata am fost sa vizitam muzeul Shombrunl. Nu am vizitat tot, ci doar o mica parte din gradini, mai exact gradina zoologica. Am fost surprinsa sa vad ca toate animalele care nu prezentau risc sa raneasca pe cineva erau libere; cum ar fi veverite sau fluturi si multe altele. Nu sunt ca la noi inchise nu cumva sa fuga alt undeva. Am vazut foarte multe animale si am ramas profund impresionata de cat de bine sunt ingrijite.




Urmatoarea zi , am plecat spre Lido di Jeselo unde am avut cazarea. Undeva la vreo 50m de tărm.
A 4-a zi am plecat spre Venetia Acolo am vizitat multe. Am mers pe jos cam 5 km din troncheto (parcarea) pana in piata Sanmarco; dar a meritat. Am vazut frumusetea lagunei. Toate acele stradute inguste, cu hainele agatate la geamuri, cu gondolieri, extraordinar. Odata ajunsi in Piata Sanmarco am vizitat, bineinteles piata cu porumbei , apoi biserica și apoi Palatul Dogilor.



Dupa aceea am vizitat insula Murano. Acolo am vazut cum se confectionează figurine din celebra sticla de murano. A fost cava extraordinar. Calul pe care il vedeti in imagine a fost confectionat, in fata noastra, dintr-o minge de sticla topita, in mai putin de 5 minute.



Urmatoarea zi am plecat spre Verona, dar inainte de Verona ne-am oprit un pic sa vizitam Biserica Sf. Anton din Padova. Vizitand aceasta biserica am ramas socată sa vad cranii si schelete sculptate in marmura. Asa ceva nu am vazut niciodata intr-o biserica.




Apoi, dupa ce am plecat din Padova, ne-am dus spre Verona unde am vizitat arena romana, o area asemanatoare cu Coloseumul, dar de proportii mai mici si resedinta Julietei cu balconul acesteia si celebrul perete unde indragostitii lipesc hartii cu “Te iubesc”  in semn de iubire. Dupa asta, am plecat la nelipsitul shoping.


In a 6-a zi am plecat spre Slovenia, unde am vizitat pestera Postoina. O pesteră de 20km patrati, vizitabili doar 5km patrati. O pestera superba. Nu am cuvinte sa descriu cat de frumoasa este. Trebuie să mergeti si sa o vizitati. Ce va pot spune este ca in aceasta pestera traieste salamandra om
(o salamandra cu piele asemanatoare omului).

In mare cam asta a fost. A fost ,minunat. Abea astept urmatoarea excursie :D:D
Articol scris de Andeea Marinescu
eleva in clasa XII F

No comments:

Post a Comment